موتور گرافیکی : RADEON HD6790

حافظه تصویری : 1GB GDDR5

کلاک پردازنده : 840MHz 

مموری چهار هسته ای

 سرعت هر هسته : 1050MHz 

مجموع 4.2Gbps

رابط حافظه : 256bit

تعداد واحد تکسچر : 40Units

پشتیبانی DirecX 11

پهنای باند حافظه : 134.4 گیگابیت در ثانیه

توان پردازش گرافیکی : 1.34 ترافلاپ در ثانیه

توضیحات :

یک گرافیک 1 گیگ واقعی

باید دارای رابط 256 بیت و 56 واحد تکسچر(بافت) باشد.قیمت کارت گرافیک 256 بیت حداقل از 250 هزار تومان به بالا بود اما چون رابط با واحد بیت بیشتر برای داشتن یک محیط گرافیکی کامل در بازی با جزئیات و اشیاء کامل امروز دیگر یک نیاز معمول است این کارت گرافیک از سری 6000 و از نظر قدرت پردازشی بالاتر از 6770 که قوی ترین گرافیک سری 128 بیت است توسط شرکت ای ام دی طراحی شد تا با صرف هزنیه ای در حدود کمتر از 200 هزار تومان جای حداقل 250 هزار تومان به بالا افرادی که قصد ارتقاء سیستم برای داشتن قدرت بیشتری هستند یک انتخاب عالی باشد.

حدود 9 ماه از تاریخ معرفی این کارت گرافیک میگذرد اما امروز من فرصت داشتم اونو معرفی کنم .

بازی های چند ماه گذشته دیگه بازی هایی نیستند که با پایین آوردن سطح کیفیت بشود آنها را به سادگی اجرا و با کیفیتی قابل قبول اجرا نمود و از طرفی وقتی همچین فرصتی برای لذت بردن از بازی ها وجود دارد نباید آن را از دست داد .

البته متاسفانه این 200 هزار تومان قیمت قبل از تشدید بحران های وحشتناک اقتصادی است الان اگر هم این قطعه موجود باشد قیمتی بالاتر دارد ولی برای اینکه این مورد هم جزو انتخاب ها باشد آنرا فراموش نکنید.

ولی یک نکته مهم در انتخاب برند و شرکت سازنده قطعه کارت گرافیک :

شرکتهای مختلفی هستند که هر قطعه ای از کارت گرافیک گرفته تا مین بورد و هر قطعه ی دیگری که دم دستشان بیاید را می سازند پس وقت کمتری را روی تمرکز کیفیت می گذارند

اما فقط این شرکت TUL  برند پاورکالر است که اول تخصص ویژه در طراحی و ساخت کارت گرافیک دارد و مثل بقیه هر قطعه ای را طراحی نمی کند؛زمانی که بین چند برند تست گرفته می شود اولین برندی که نزدیکترین اعداد را به هسته های اصلی رادئون دارد پاورکالر است که نشان از دقیق تر بودن کار مهندسان این شرکت است و حتی سپفایر که جزو یکی از برندهای مشهور است منبع تغذیه که طراحی می کند بسیار ابتدایی تر نسبت به پاورکالر است و این مورد تاثیر زیاد در کل عملکرد کارت گرافیک دارد پس فقط و فقط این برند را تهیه کنید مخصوصا اینکه اصل مدت گارانتی گرافیک های ای ام دی یکسال است اما به دلیل اعتمادی که نماینده این شرکت؛شرکت شاب به این برند دارد از طرف خود شرکت شاب 2 سال گارانتی می شوند.

جالب است بدانید GTX550 رابط 192 بیت دارد و قیمتی بالا؛بافاصله کم بین 192 تا 256 آن هم قیمت کمتر 6790 این قدرت بیشتر ؟

پس از رسوایی که شرکت گیگابایت و ام اس آی در تولید تقلبی چیپهای PCI-E 3  به بار آوردند مشخص شد اوج قدرت این برندها فقط تبلیغات کاذب است و خدا می داند در مورد باقی قطعات چه کلک هایی را به کار میگیرند تا فقط ظاهر حفظ شود.

اگر فرصتی پیش بیاید یک وبلاگ متمرکز در مورد سخت افزار و برندهایی که قدرت واقعی دارند اما قیمت مناسب چون زور نمیزنن یک قطعه را طراحی کنند بعد قیمت را میبرند بالاتر چون فکر میکنن چه کار کرده اند آماده خواهم کرد اما بد نیست در همین پست بهترین های سخت افزار را بشناسید و در آینده تستهایی که از این قطعات گرفته شده و فاصله زیاد بین این برندها و سایر برندهایی مشهور تا در انتخاب بعدی خود بتوانید آگاهانه تر اقدام نمایید :

مادربورد فقط و فقط : 

این شرکت به دلیل تکنولوژی های خاصی که مبتکر آنها بوده است به سرعت و قدرت چیپهای اینتل و ای ام دی می افزاید توصیه می شود.

 

 



تاريخ : یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, | 11:8 | نویسنده : Tragzes Gamer |

 

کارت گرافیک

سی پی یو

مادربورد

رم

چهار قطعه اصلی گیمینگ

نمیدونم شما چقدر به دو قطعه سوم و چهارم اهمیت می دهید

اما در هر حال عموم اصل سرعت و قدرت سیستم در اجرا بازی های سنگین و گرافیک بالا را در اول کارت گرافیک بعد سی پی یو بعد رم می دونن

اما شرکت ازراک با برنامه شتاب دهنده قطعه رم اثبات کرد اول رم و اینکه چه مقدار حافظه سیستم باشد و از طرفی انتخاب یک مین بود حرفه ای چقدر تاثیر گذار است و این نکته را پس از نصب برنامه XFast RAM بر روی تمامی مادربوردهای ازراک خواهید فهمید زیرا با انجام تنظمیاتی به شکل خاص کل محیط یک بازی از روان شدن حرکات یعنی تولید فریم های بیشتر و کاملتر تا کامل شدن DirectX 11 را با پر شدن تمامی سطح سازه های موجود در بازی مشاهده خواهید نمود.

یک سیستم حرفه ای تا الان معمولا به 8 گیگابایت رم مجهز است

اول از همه در رابطه با اجرای این برنامه و تاثیر شگفت انگیزی که بر روی استثنایی تر شدن محیط گرافیکی گیم دارد باید یادآور سرعت و قدرت چیپ های حافظه رم شد که سیستم خودم چهار ماجول رم 2 گیگ باس 1600 کورسیر دارد :


پس نکته اصلی قوی بودن چیپ است برای نتیجه گیری بیشتر زیرا رم های قبلی مارک ... بودن بعد تعویض واقعا روی محیط و گرافیک بازی ها تاثیر و قدرت خودشون رو نشون داد و وقتی برای دوستان تعریف کردم تعجب کردن از حساسیت من به کوچکترین تحولات و شد نکته ای که رم نیز می تواند تاثیر زیادی در گرافیک بازی داشته باشد.

اما این برنامه؛برنامه ای برای سرعت بخشیدن در اجرای برنامه ها و طبق نتایج خود شرکت تا 5 برابر افزایش سرعت برنامه سنگینی مثل فتوشاپ را که وابسته به فضای کافی رم است و بعد از طرفی با تنظیم فضای انتخابی برای آماده بودن جهت اجرا برنامه های سنگین در کمترین زمان می تواند برنامه هایی که فقط در سیستم عامل 32 بیت قابل اجرا هستند اما این سیستم عامل فضای بیشتر از 3 گیگ را استفاده نمی کند بهینه و مورد استفاده قرار دهد.

اما ضمن مشاهده سرعت واقعا زیاد در لود برنامه فتوشاپ بعد از اجرای کراسیس 2 با پچ دیرکت اکس 11 و همچنین مد و تکسچرهای اضافه اولین تغییری که چشمم را گرفت کامل شدن طراحی فضاهای بازی بود که بدون این برنامه بصورت یک محیط یک رنگ و ساده بود و تغییر بعد روان و سریع حرکت کردن ننوسوت و اشیاء یا اشخاصی که در صحنه حضور دارند یعنی افزایش قدرت اجرا و بعد از دیدن این تغییرات جالب مورد جالب دیگر حذف شدن رنگها و افکتهای ناخواسته محیط بود که مثل مه جلوی کیفیت تصویر و فضاها را میگیرد که محیطی شفاف تر و واضح تر تولید و عمق دید اجسام بیشتر شده به شکلی که نوشته های روی اشیاء نصفه کاره حذف و محو شده اند بعد از نصب این برنامه نوشته ها و اصل بافت اجسام بصورت کامل و واضح دیده می شود.


اما بعد از این تعاریف توجه شما را به دیدن این تصویر جلب می کنم و می پرسم که آیا اگر مثال بالای 4 گیگ رم بسته اید تمام آن شده که استفاده شود ؟


چرا فضای بیشتر از 4 گیگ هزینه کنیم در صورتی که استفاده نشود.

آیا شده پیغامی در مورد کمبود فضای رم دریافت کنید ؟

با این برنامه میتوانید محیط و گرافیک بازی های حرفه ای را زیباتر اجرا و از فضای خالی رم استفاده مفید و واقعی داشته باشید.

قسمت بوست ریدی و مقدار آنرا با اعداد مرتبطی هماهنگ کردم و می توانید برای فضای 8 گیگ رم و دو کارت گرافیک 600 مگابایت.

برای یک کارت گرافیک و 8 گیگ رم 1000 مگابایت را جهت استفاده بهتر و هماهنگی بهتر بین نرم افزارهای سیستم تعیین نمایید.

برای فضای 4 گیگ مقدار حدود 200 مگابایت هم مفید واقع خواهد شد و هم هماهنگ با فضایی که در اختیار دارید.

مخصوص مین بوردهای ازراک

با آخرین آپدیت این برنامه ضمن ساپورت چیپ های اینتل مادربوردهای ای ام دی را نیز پشتیبانی خواهد نمود.

لطفا مطابق با تصویر ارائه شده از محیط برنامه تنظمیات را انتخاب نمایید تا مشکلی برای بخشهای دیگر مثل حذف شدن فایلهای کش اینترنت نشود. 

دانلود آخرین نسخه اکس فست رم :

 || Download ||

 کورسیر یکی از قوی ترین برندهای حافظه رم و همیشه برنده انواع تست ها و اورکلاک ها 

نمونه 4 گیگ :

قیمت خرید نمونه اول این آخری ها بود بین 30 تا 35 و قیمت ونجینس 70.

باس 1600MHz



تاريخ : جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, | 21:32 | نویسنده : Tragzes Gamer |
صفحه قبل 1 صفحه بعد